OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

Koncepce domácí přípravy žáků

Domácí příprava je nedílnou součástí výchovně vzdělávacího procesu a navazuje na vzdělávání ve škole a poskytuje zpětnou vazbu pedagogům.

Cílem domácí přípravy je:

  • procvičit si a zopakovat učivo
  • ověřit si úroveň pochopení učiva
  • ověřit si schopnost samostatně učivo aplikovat
  • rozvíjet schopnost samostatně se učit
  • rozvíjet smysl pro povinnost
  • naučit se organizovat a využívat čas

Formy domácí přípravy:

  • příprava pomůcek, učebnic a sešitů podle rozvrhu a instrukcí vyučujících
  • ústní příprava na výuku (opakování učiva z předchozích vyučovacích hodin, práce s mapou, tabulkami, …)
  • příprava na písemné a ústní opakování a zkoušení
  • příprava referátů
  • příprava na besedy, diskuze aj.
  • čtení (na prvním stupni pravidelné hlasité čtení, dále od 2. do 9. ročníku četba, výběr a počet přečtených knih doporučí vyučující a zároveň určí způsob zpracování záznamů o četbě)
  • písemná příprava na výuku podle zadání vyučujících
  •  kontrola splnění domácí přípravy a úkolů probíhá ústním ověřením znalostí a dovedností, kontrolou písemnosti, kontrolou pomůcek, hodnocením splněného úkolu

Domácí úkoly:

  • zadání domácích úkolů a jejich frekvence je v kompetenci vyučujícího, projednává ji metodické sdružení na první schůzce školního roku
  • vyučující může zadávat v rámci třídy rozdílné domácí úkoly
  • domácí úkol musí být konkrétní, srozumitelný a přiměřený co do rozsahu a obsahu
  • zadávaný domácí úkol učitel vysvětlí a upozorní, aby si žák zadání domácího úkolu zaznamenal
  • pokud žák zadání domácího úkolu nepochopí, domluví si s vyučujícím individuální konzultaci
  • domácí příprava a domácí úkol je zadáván tak, aby ho žák byl schopen vypracovat samostatně a rodiče žáků jím nebyli nadbytečně zatěžováni
  • žák zodpovídá za estetickou úroveň písemného domácího úkolu
  • za nesplnění písemného domácího úkolu žák není hodnocen známkou nedostatečný
  • úkoly, které jsou stejné nebo obdobné jako ty v domácí přípravě, je možné následně zadat při výuce jako písemné nebo ústní zkoušení a klasifikovat je

Spolupráce s rodiči:

  • rodiče na požádání učitele stvrzují svým podpisem, že úkol byl vypracován doma, kontrolují jeho estetickou úroveň
  • rodiče nenesou zodpovědnost za věcnou správnost úkolu, ale jsou zodpovědní za jeho estetickou úpravu
  • podle svých možností zajistí rodiče svému dítěti vhodné zázemí podporující klidnou domácí přípravu
  • rodiče motivují své dítě k domácí přípravě na výuku
  • vyučující dodržuje zásadu důslednosti (vyžadování úkolů, oprava chyb v úkolech, informování rodičů o kvalitě domácí přípravy, dodržování stanovených zásad pro vypracovávání domácích úkolů a domácí přípravy atd.)

Koncepce domácí přípravy (.pdf)

Koncepce domácí příprava (.docx)